Cum vor arata masinile in 2030? Anthony Lo a vorbit despre viitorul automobilelor

Anthony Lo, responsabilul de designul exterior al gamei Renault, a vorbit despre masinile viitorului, automobile zburatoare, total reinventate.

„Arhitectura unei masini se schimba dramatic. Daca te uiti la toate aceste trei concepte o sa realizezi ca acum construim masini pe o platforma plata, cu bateriile dedesubt. Cu bateriile in podea ai un centru de greutate mai mic. De asemenea, pe o platforma plata se pot face multe lucruri, pentru ca nu trebuie sa te mai lovesti de diferite forme clasice ale masinilor conventionale de astazi. Am scapat, de exemplu, de consola centrala. Vom maximiza spatiul interior al unei masini electrice la un nivel pe care nu-l poate atinge nici o masina normala, astazi. Motoarele electrice sunt acum mai mici. Deci te poti extinde si mai mult in partea din fata. Daca va uitati la EZ-GO, nici macar nu avem un motor in fata, deci poti extinde habitaclul chiar pana la extremitati, pentru ca nu ai acele constrangeri tehnice. Ne vom concentra mai bine pe nevoile clientilor, fie ca vorbim despre un simplu transport din punctul A in punctul B, fie ca vorbim despre un birou mobil, despre o extensie a casei tale, cum am vazut anul trecut pe conceptul Symbioz. Dinamica se schimba, oamenii nu vor mai fi proprietarii masinilor. Vor apela ocazional la servicii de inchiriere pe termen lung sau scurt. Toate acestea ne fac sa pornim de la o foaie alba de hartie. E un nou inceput. Va fi o perioada lunga de incercari. Vor fi introduse tehnologii, vor fi scoase din uz altele. Chiar daca unii designeri privesc cu reticenta, nu trebuie sa uitam ca un designer, prin definitie, trebuie sa iubeasca provocarile. Pentru ca, daca faci acelasi lucru in fiecare zi, rutina nu iti permite sa vii cu idei noi. Cand lucram in paralel la masini normale, cum este, de exemplu Kadjar, si la un proiect ca EZ-ULTIMO, descoperim multe idei noi. Unele dintre ele pot sa ne arate cum sa eliminam diferenta estetica dintre masinile personale si cele care ofera servicii de mobilitate si sunt autonome. Din punctul meu de vedere, e bine sa lucrezi pe ambele masini, pentru ca inveti multe lucruri noi. Cred ca vor fi clienti diferiti, cu nevoi diferite. Unii vor avea nevoie de un transport standard, similar cu ce vedem astazi in metrou sau in autobuze. Un interior simplu si durabil. Si aici ai niste provocari, pentru ca trebuie sa gasesti acele materiale durabile. De asemenea, cred ca vor exista mereu clienti care isi vor dori un interior sofisticat, premium, de calitate. Pentru ca atunci cand vor sa imparta un drum cu prietenii sau cu cei dragi vor dori un mediu construit dupa gustul si nevoile lor. Cred ca poate fi, fara probleme, o sala de sedinte unde exista un computer si unde poti folosi timpul pentru decizii importante. Este fix timpul acela petrecut intre birou si acasa. Asta daca va mai fi nevoie sa te duci la birou in 2030. Este interesant de vazut. Asadar, timpul pe care il pierzi cu naveta poate fi folosit pentru a munci. Poti avea teleconferinte, videoconferinte. De asemenea, poti dormi sau poti avea o reuniune cu prietenii, in timp ce mergeti in vacanta sau pur si simplu la o iesire in oras. Cred ca inainte de a spune daca cred in asa ceva, ar trebui sa experimentez. Daca m-ar invita cineva sa testez asa ceva, probabil as privi cu mai mult entuziasm acest segment si as spune „De ce nu?”. Eu vad masinile conventionale ca pe o dimensiune 2D. Daca mai adaugi o dimensiune, masinile zburatoare, complexitatea este uriasa. Cum o sa administrezi traficul aerian, care este deja destul de aglomerat chiar si astazi. Nu cred ca a vorbit nimeni despre asta. Daca ai una sau doua masini zburătoare, nimanui nu-i pasa. Dar daca ai 50, deja e o problema. Cred, asadar, ca cineva trebuie sa lucreze mult in aceasta directie a sigurantei”., a povestit Anthony Lo, raspunzatorul de designul exterior al gamei Renault.

722 views

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail