In Romania inca mai exista scoli in care orele de informatica se desfasoara in sali fara calculatoare. Cu toate acestea, Ecaterina Andronescu afirma deseori faptul ca doreste ca orele de curs sa fie mai interactive, iar elevii si profesorii sa se foloseasca de table inteligente, tablete, dar si de telefoane mobile.
„Visez cand in toate salile noastre de clasa avem aceste table, copiii au pe ce sa isi ia lectiile acasa si fiecare profesor isi construieste lectia potrivita clasei la care preda. Avem acum in derulare un proiect de 46 de milioane de euro, un proiect din fonduri structurale, proiect in cadrul caruia pregatim 55 de mii de profesori. Ei vor fi formatorii celorlalti, nu e asa mare filosofie sa inveti sa lucrezi cu o tabla inteligenta.”, a declarat Ecaterina Andronescu, Ministrul Educatiei.
Desi au existat astfel de propuneri si in urma cu aproximativ 5 ani, nu s-a concretizat nimic.
„S-a mai propus si acum 5 sau 6 ani, s-a anuntat aceasta masura, din pacate nu s-a aplicat. M-am speriat atunci ca nu o sa pot sa lucrez. Am tot asteptat toata vara sa ne cheme la instruire, intre timp ne-am instruit noi cum am putut.”, a mentionat invatatoarea Ioana Chelaru.
„Degeaba cumparam tablete daca nu ne asiguram ca fiecare institutie de invatamant are conexiune wireless. Degeaba livram tabletele daca nu incercam ca macar intr-o singura clasa sa fie si o tabla inteligenta. Degeaba dam tablete, daca nu dam si cate un laptop pentru cadre didactice. Ar trebui sa se umble la fisa de evaluare a cadrului didactic. Punctajele care se refera la folosirea tehnologiei la clasa, la folosirea metodelor moderne la clasa sa fie cu mult mai mari. Ar trebui sa fie acea motivatie. In acest moment, ca muncesti mult sau muncesti putin la clasa, salariul este acelasi. Nu conteaza daca aduci inovatie la clasa, daca ii ajuti sa se dezvolte conform inteligentei lor multiple, daca creezi acea stare de bine de care se tot vorbeste”, declara Marian Cirlig, director al uni scoli din Radovanu.
„Copiii de acum sunt o generatie cu telefonul ca o extensie naturala. Si atunci nu putem sa le indepartam. Putem doar sa incercam sa ii invatam cum sa le foloseasca in mod util, cum sa le foloseasca pentru ce avem nevoie la clasa. Primesc feedback imediat si stiu exact daca e bine sau daca au gresit. Ii ajuta mult. Copiii au nevoie de feedback. Au nevoie sa stie daca ce au facut este bine sau nu este bine si acolo il primesc imediat”, a declarat Ana Clara Grecu, invatatoare.
Asociatia TechSoup a contribuit la invatarea a sute de dascali, ajutandu-i sa foloseasca noua tehnologie, iar 2.200 de alti profesori le-au cerut deja ajutorul.
„Trebuie sa lucram la motivatie pentru ca exista pentru unii dintre ei reticenta in a spune copiilor „Scoateti telefonul mobil”. Nu stiu cum sa gestioneze aceasta situatie. Sa faca intalnirea dintre telefonul mobil si educatie.”, a declarat Irina Zamfirescu de la TechSoup.
Nicoleta Fotiade, expert in educatie media, declara: „E nevoie de profesori cu competente digitale avansate. Tableta e doar un instrument digital si atat. E nevoie sa fie integrata la clasa, dar profesorii trebuie sa faca mult mai mult. Ei trebuie sa fie capabili sa ii invete pe copii abilitatea de a cauta si selecta informatii online, de a analiza si evalua credibilitatea informatiilor. Asta inseamna competente digitale avansate.”
Leave a reply