In urma initiativei Consiliului National al Elevilor de a boicota desfasurarea simularii Evaluarii Nationale, Ministerul Educatiei (MEN) a hotarat sa faca unele precizari ce ar putea schimba situatia.
„Simularile examenelor nationale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor sustine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregatire atins in aceasta etapa, precum si optimizarea pregatirii in vederea obtinerii unor rezultate satisfacatoare in cadrul examenelor nationale. Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobata organizarea simularii Evaluarii Nationale si a simularii probelor scrise ale examenului national de Bacalaureat, in anul scolar 2018-2019, a fost dezbatut in cadrulComisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentantii elevilor, parintilor, profesorilor si ai altor parteneri sociali, majoritatea sustinand acest demers care vine in sprijinul elevilor.In anul 2018, la Evaluarea Nationala, din 150.603 candidati inscrisi, 55.080 elevi nu au obținut nota 5 la proba de Matematica, iar 31.440 de elevi au luat note sub 5 la proba de Limba si Literatura Romana.Rezultatele obtinute de elevi la examenele nationale arata ca se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicati pentru asigurarea succesului educational al tuturor copiilor, inclusiv al copiilor din grupurile marginalizate social si in situatie de risc de abandon scolar, accesului egal al acestora la oportunitati, drepturi si servicii din domeniul educational, precum si pentru ameliorarea rezultatelor elevilor la examenele nationale.In vederea sustinerii si promovarii cu succes a examenelor nationale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii individuale, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral. In functie de concluziile desprinse, se vor adopta masurile adecvate pentru imbunatatirea performantelor scolare, inclusiv prin activitati de pregatire suplimentara, identificarea dificultatilor de invatare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea si evaluarea unui plan de interventie personalizat.Orice propunere care poate sa conduca la imbunatatirea performantelor obtinute de elevi in procesul de invatare, inclusiv a performantelor obtinute in cadrul examenelor nationale si considera ca fiecare partener poate contribui in mod constructiv la acest demers.” sustine MEN.
Leave a reply