Articol

Declaratia de presa a presedintelui PNL, Ludovic Orban

Ludovic Orba, presedintele PNL, a sustinut luni, 5 august, o declaratie de presa cu privire la guvernarea PSD-ALDE si la problemele in care este implicata Politia si Jandarmeria din Romania.

„In ultimele saptamani, toti romanii au putut sa vada starea dezastruoasa in care au ajuns structurile de mentinere a ordinii publice in guvernarea PSD-ALDE.

La ora actuala, Politia, Jandarmeria si alte institutii guvernamentale, in loc sa fie in slujba cetateanului, in loc sa isi indeplineasca misiunea de aparare a vietii, sigurantei cetatenilor, a bunurilor private ale cetatenilor, s-au transformat in garzi pretoriene ale vechililor politici din PSD-ALDE si au ajuns in situatia in care nu mai au capacitatea sa asigure viata, siguranta cetatenilor, apararea bunurilor fiecarui cetatean din Romania.

De doi ani si jumatate asistam la o operatiune sistematica de capturare a institutiilor statului de catre PSD-ALDE, de subordonare politica ale acestor institutii. De asemenea, asistam la o guvernare in favoarea infractorilor, la o guvernare in favoarea interlopilor, la o guvernare in favoarea celor care incalca legea.

Nenumaratele initiative legislative care au fost adoptate sau pe care majoritatea guvernamentala a incercat sa le adopte, au aratat clar ca PSD-ALDE nu guverneaza pentru romani, nu guverneaza pentru aceia care respecta legea, nu guverneaza pentru cetatenii corecti si guverneaza in favoarea infractorilor, de la Legea recursului compensator pana la tentativa de modificare a Codului penal si a Codului de Procedura Penala, pana la intreg managementul catastrofal, care s-a desfasurat in aceste institutii.

Readuc aminte ca in urma modificarii Legii pensiilor, ministrul de Interne a aprobat pensionarea anticipata a mii de politisti, care au fost scosi din dispozitiv, care au adus Politia in incapacitate de a-si putea desfasura toate misiunile in conditii de normalitate.

Readucem aminte, politizarea agresiva care a avut loc nu numai in Politie si in Jandarmerie ci si in celelalte institutii ale statului dar iata ca se vede clar ce a insemnat in Politie. Avem cazuri in care, de exemplu, la Gorj, baiatul prefectului este seful Inspectoratului Judetean de Politie, in care la Arges este numit un om de la Teleorman, strict numai pe relatii de politica clientelara.

De asemenea, politica practicata de a mentine interimari in functii, de a mentine oameni care sa nu fie angajati prin concurs si sa nu aiba stabilitatea in functie pentru a-si putea exercita in conditii de legalitate si de deplina legalitate a institutiilor activitatile care sunt prevazute de lege, a afectat extrem de grav si vede toată lumea, cu ochiul liber, ca de doi ani si jumatate, PSD, mai ales in judetele care sunt conduse de vechilii rosii, practic, au transformat Politia nu intr-un instrument de lupta contra infractorilor ci intr-un instrument de pactizare cu infractorii, cu clanurile interlope, cu cei care actioneaza in zona gri a societatii, cu aceia care incalca legea intr-un mod sistematic.

Este clar ca reformarea Politiei, a Jandarmeriei, si a celorlalte institutii ale statului nu pot fi realizate de guvernarea PSD-ALDE. PSD-ALDE a distrus, practic, cea mai mare parte a institutiilor, a politizat agresiv aceste institutii si a validat guvernarea, repet, nu pentru cetateni ci pentru infractori.

Actualul Guvern nu are decat un singur lucru de facut, sa dispara din viata publica. Actualul Guvern nu are nici cea mai mica capacitate de a readuce institutiile publice la o functionare legala, constitutionala si la o readucere a acestor institutii in slujba cetateanului si care sa actioneze in baza legii.

Primul pas pentru a putea garanta siguranta cetateanului este disparitia de la putere a actualului Guvern. Noi suntem pregatiti pentru sesiunea extraordinara, avem o serie de proiecte legislative pe care le-am inaintat din vreme, cum este proiectul de lege de abrogare a legii privind recursul compensatoriu, cum este proiectul de lege depus de colegul nostru, Florin Roman, privind interzicerea eliberari conditionate pentru infractorii care au savarsit infractiuni gen omoruri, violuri, talharii.

De asemenea, solicitam in privinta Codului Penal, practic, respingerea modificarilor la Codul Penal si la Codul de Procedura Penala si reluarea dezbaterii privind modificarea Codului Penal si a Codului de Procedura Penala. Sa nu uitam ca in urma sesizarii formulate de partidul National Liberal si de partenerii nostri, Curtea Constitutionala a declarat modificarile ca fiind neconstitutionale, a doua oara, dupa ce in prima faza declarasera neconstitutionale 34 de modificari ale Codului Penal si 64 de modificari ale Codului de Procedura Penala.

Noi am militat sistematic împotriva tuturor proiectelor de legi, deciziilor guvernamentale, care au adus Politia, Jandarmeria in situatia in care le gasim astazi. Readuc aminte ca mai avem cateva zile si se implineste un an de cand Jandarmeria, de cand fortele de ordine au intervenit cu o brutalitate fara precedent pentru a reprima o manifestatie pasnica si iata ca si astazi, dupa un an de zile, nu avem niciun vinovat, nu avem niciuna dintre persoanele care au savarsit grave abuzuri impotriva cetatenilor, care sa fie trimisa in judecata si ancheta bate pasul pe loc.

Iata ca in fruntea Jandarmeriei se afla oameni care au fost implicati direct in reprimarea brutala a manifestatiei din 10 august. Ce sa mai vorbim despre Politia Romana unde v-am dat numai cateva cazuri de politruci care sunt pusi in functii doar cu sprijin politic si care pactizeaza cu lumea interlopa, pactizeaza cu infractorii, inchid ochii la ordinul politic al PSD pentru a nu sanctiona acele incalcari ale legii si acele infractiuni pe care le descopera Politia in cursul activitatii.

Sigur ca vom lucra in continuare la alte modificari legislative. Din punctul nostru de vedere, pasul cel mai important, pentru a readuce institutiile statului in slujba cetateanului, pentru a readuce institutiile statului la functionarea legala si constitutionala este depolitizarea acestor institutii, este transformarea administratiei intr-un corp de specialisti, intr-un corp de functionari publici aflati in slujba cetateanului, iar in administratie si in toate functiile statului sa primeze criteriile legate de competenta, de meritocratie, de evaluare obiectiva a activitatii fiecarui angajat din sectorul public, de punere la dispozitie a cetateanului a tuturor acestor institutii publice si de masurare a meritelor fiecarui angajat in institutiile publice in functie de calitatea serviciilor furnizate catre cetatenii romani.

A doua tema pe care o voi aborda este legata de asa-zisa amnistie fiscala, care a fost hotarata de Guvern.

Din nou, Guvernul, prin acest act normativ, arata ca nu guverneaza pentru cetatenii romani care respecta legea, pentru cetatenii romani care au un comportament fiscal corect, ca actioneaza pentru aceia care nu respecta legea, pentru aceia care au un comportament fiscal incorect.

Din nou, Guvernul PSD-ALDE, arata prin acest act normativ ca ii premiaza pe aceia nu si-au platit la timp obligatiile catre bugetul de stat sau catre bugetele locale, arata ca, de fapt, descurajeaza comportamentul corect al cetateanului, ii descurajeaza pe toti cetatenii romani care si-au platit taxele si impozitele la termen in conformitate cu legea, favorizand pe aceia care fie in mod deliberat, fie poate accidental, au ajuns in situatia in care nu si-au platit taxele si impozitele si au ajuns sa cumuleze datorii importante la buget.

Din punctul nostru de vedere, actul normativ care a fost adoptat de Guvern este un act profund neconstitutional, care instituie o discriminare grava intre cetatenii care si-au platit taxele si impozitele la termenul legal si cetatenii care nu si-au platit taxele si impozitele la termenul legal din cauza lor. De asemenea este un act profund neconstitutional pentru ca introduce o concurenta neloiala intre companii.

Ganditi-va ca in acelasi domeniu sunt companii care si-au platit taxele si impozitele la termen si sunt companii care nu si-au platit taxele si impozitele la termen. Ce face Guvernul? Ii dezavantajeaza pe aceia care au fost corecti, au respectat legea, au avut un management al afacerii si si-au platit taxele si impozitele, permitandu-le acelora care nu si-au platit taxele si impozitele sa nu mai plateasca la bugetul de stat penalitatile si dobanzile aferente datoriilor publice. Este in mod evident o incalcare grava, o incalcare grosolana a concurentei, a competitiei oneste intre actorii economici de pe piata.

Nu in ultimul rand trebuie sa spunem foarte clar ca, prin acest act normativ, de fapt, este incurajata o clientela politico-economica careia i s-a tolerat comportamentul fiscal ilegal, incorect si, iata, ca astazi, in loc sa suporte consecintele legale, este avantajata de guvernare prin emiterea acestei Ordonante.

Am sa va dau un exemplu care arata sfidarea a tot ceea ce reprezinta normalitate si bun simt in materie de plata a taxelor si impozitelor. O companie care a intrat in insolventa, careia i s-a aprobat un plan de reesalonare, un plan de reorganizare, cu esalonarea datoriilor si care si-a platit la termen aceste datorii conform reesalonarii, o companie care a fost corecta in urma unui proces de insolventa si in urma unei reorganizari, nu beneficiaza de nicio facilitate. In schimb, o companie care a intrat in insolventa si nu si-a respectat plata la termen a acestor obligatii, beneficiaza. Adica cel care e corect si si-a respectat obligatiile este penalizat si este premiat acela care nu si-a respectat obligatiile.

Nu in ultimul rand, cel putin pe modalitatea in care am citit actul normativ, din punctul nostru de vedere exista riscul sa se permita o interpretare profund nociva. Interpretarea ca de pe urma a acestei amnistii sa beneficieze si aceia care au de achitat prejudicii la stat in urma unor hotarari judecatoresti definitive penale de condamnare pentru savarsirea de infractiuni. Daca asta va fi interpretarea arata o data in plus ceea ce am spus inca de la inceput, ca PSD, de fapt, guverneaza pentru infractori, pentru aceia care nu respecta legea, pentru aceia care au un comportament incorect si care incearca sa creeze privilegii pentru o clientela politico-economica, care, practic, are ca si complice pe actorii care se afla astazi la guvernare.

(Legat de organizarea Consiliului National, cati membri vor fi prezenti, ce ordine de zi aveti, vine presedintele?)

Este Consiliul National obisnuit al partidului. In cadrul Consiliului National avem cateva puncte inscrise pe ordinea de zi, este vorba despre prezentarea rapoartelor de activitate de catre Biroul Executiv, de catre grupurile parlamentare, de asemenea de catre Liga alesilor locali.

Avem pe ordinea de zi finalizarea procesului de integrare a partidului Actiunea Civica a Tinerilor in Partidul National Liberal prin fuziune prin absorbtie. De asemenea, avem ca punct pe ordinea de zi alegerea prim-vicepresedintelui politic al partidului National Liberal, aici am prezentat inca de la ultimul Biroul Executiv la care am discutat acest subiect, propunerea mea pentru aceasta functie de prim-vicepresedinte este in persoana lui Rares Bogdan, propunere care, de altfel, este sustinuta si de colegii mei din Biroul Executiv si care va fi votata in cadrul Consiliului National.

De asemenea, avem un punct inscris pe ordinea de zi privitor la alegerile prezidentiale, punct la care l-am invitat pe presedintele Romaniei, care este candidatul partidului National Liberal la functia de presedinte, sustinut de catre Consiliul National.

(Strangerea de semnaturi o veti demara pe 10 august sau cand exact?)

Asa am stabilit, data de 10 august ca moment de incepere, este o data simbolica, este o data prin care vrem sa aratam ca incepem campania prezidentiala pentru ca niciodata in Romania sa nu se mai intample ceea ce s-a intamplat la 10 august, in care fortele de ordine, in loc sa apere viata si siguranta cetateanului s-au transformat in agresori impotriva integritatii fizice si chiar a vietii foarte multor manifestanti pasnici, cetateni romani.

(Veti merge la miting, in Piata Victoriei?)

Mitingul este miting. Noi am participat si la celelalte mitinguri. Orice membru al Partidului National Liberal sau orice simpatizant este invitat si incurajat sa participe la aceasta forma de protest anuntata pe 10 august. Mai mult decat atat, am si somat DIICOT-ul sa urgenteze cercetarile, sa nu incerce sa musamalizeze gravele incalcari ale legii, gravele infractiuni care au fost savarsite de fortele de ordine, care au pus in pericol viata si integritatea fizica a cetatenilor romani. De altfel, exista peste 800 de plangeri care au fost depuse de cetateni romani, care au fost agresati in cadrul manifestatiei din 10 august, care nu au fost solutionate nici pana astazi.

(Dar cum ar putea procurorii sa musamalizeze un caz, este o acuzatie grava pe care o faceti. S-a mai intamplat in Romania ca procurorii sa musamalizeze spete, cazuri, dosare?)

Pai, iata ca nici astazi dosarul Revolutiei nu este finalizat, dosarul Mineriadei nici el nu este finalizat, sunt evenimente importante in istoria de dupa 1989 in care, nici pana astazi nu a fost identificat si condamnat niciun vinovat. Mi-am mai exprimat odata acest punct de vedere ca nu acceptam ca si in cazul 10 august sa se traga de timp si sa nu fie sanctionati vinovatii.

(Odata cu demararea campaniei de strngere de semnaturi, pe 10 august, vor fi mai multi oameni care sa va ajute sa strangeti semnaturile mai repede?)

Campania de strangere de semnaturi se va desfasura incepand cu data de 10 august pana in data de 26 septembrie. Este o campanie pe care o derulam, este de fapt o precampanie, obiectivul pe care il avem este sa intram in contact direct cu toti cetatenii romani in cursul acestei campanii, prin intermediul reprezentantilor nostri din Parlament, din Consiliile Judetene, din administratia locala, prin intermediul voluntarilor Partidului National Liberal, sa comunicam cu cetatenii, sa le preluam toate problemele, sa le prezentam solutiile pe care le avem. Aceasta campanie este in fapt o campanie de comunicare directa intre cetatenii romani si Partidul National Liberal.

(Cate semnaturi de sustinere preconizati ca veti strange si ce target are Organizatia Bucuresti?)

Peste doua milioane, nu am acum toate datele cu obiectivele pe judete, dar am stabilit niste obiective minimale in ceea ce priveste strangerea numarului de semnaturi. Stiti ca Partidul National Liberal a fost partidul care a strans cel mai mare numar de semnaturi si la alegerile pentru Parlamentul European si acest lucru s-a vazut prin faptul ca am castigat alegerile pentru Parlamentul European si vrem ca acelasi lucru sa se intample si in cadrul alegerilor prezidentiale, sa aratam clar, prin numarul de semnaturi pe care il obtinem, sprijinul masiv de care se bucura presedintele Iohannis in cursa pentru alegerea pentru cel de-al doilea mandat.

(Va exista si un eveniment care sa puncteze acest eveniment de strangere de semnaturi, pe 10 august?)

Nu vom face cine stie ce desfasurare, pur si simplu incepem campania. Va incepe in fiecare capitala resedinta de judes, vom anunta public locatia in care incepe campania de strangere de semnaturi. Nu organizam ceva, un eveniment anume, pur si simplu, membrii, voluntarii Partidului National Liberal, alesii locali ai partidului, toti reprezentantii care detin functii, vor iesi in dialog cu cetatenii romani.

(Ce alte evenimente, impreuna cu presedintele Iohannis, veti mai avea in luna august? Spunea seful statului, la Cotroceni, ca veti avea o abordare de campanie si vor mai fi evenimente, adica, Consiliul national nu este singurul)

Orice eveniment care se va desfasura, aveti incredere ca va vom anunta.

(Considerati oportuna acea sedinta foto pe care a facut-o presedintele Iohannis, la Palatul Cotroceni, in acest weekend, cand in toata presa se discuta cazul Caracal?)

Presedintele Iohannis a fost extrem de clar si serios in exprimarea pozitiei publice fata de ceea ce a reflectat evenimentul de la Caracal, si anume, gravele disfunctionalitati din zona structurilor de ordine publica, a tuturor institutiilor care sunt implicate in apararea vietii, a sigurantei cetatenilor, a bunurilor private ale cetatenilor. Presedintele a fost extrem de clar si de activ in comunicare, sa nu uitam ca a avut loc si o reuniune a CSAT-ului si noi vom fi alaturi de presedinte in orice propunere pe care pe care o va formula pentru a readuce institutiile din zona respectiva la o stare de normalitate si in slujba cetateanului roman.

(Eu v-am intrebat altceva, daca considerati ca a fost oportuna sau nu? Nu a fost asa, cam ca nuca in perete?)

Nu cunosc detalii legat de acest subiect, ca atare, important este ca presedintele Romaniei a fost extrem de prezent, extrem de serios implicat in pozitionarea fata de ceea ce s-a intamplat la Caracal si nu numai, si-a aratat foarte clar vointa pe care o are de a readuce institutiile publice in slujba cetateanului.

(Alte intalniri cu presedintele Klaus Iohannis veti mai avea in perioada urmatoare sau ati mai avut?)

Cu siguranta va vom informa.

(Sunteti pregatiti pana la urma ca in toamna sa depuneti o noua motiune de cenzura si in eventualitatea in care va trece sa veniti la guvernare? Presedintele a anuntat, a dat un semnal clar de la Cotroceni in acest sens)

Din moment ce eu v-am spus ca primul pas pentru a readuce la o stare de normalitate functionarea institutiilor este plecarea PSD de la guvernare, normal ca obiectivul nostru fundamental este sa incercam sa punem punct acestei guvernari catastrofale pentru Romania care provoaca atatea daune, atatea victime, atatea prejudicii cetatenilor romani.

(In cazul amnistiei fiscale este posibil un atac la Curtea Constitutională din partea Avocatului Popoului?)

Da, cu siguranta! Eu am evidentiat elemente de neconstitutionalitate cand v-am exprimat pozitia noastra clara, ca reprezinta o discriminare, ca afecteaza concurenta neloiala intre companii si ca exista si alte temeiuri care tin de articole din Constitutie, cum e justa aplicare a poverii fiscale sau alte prevederi din Constitutie. Vom sesiza Avocatul Poporului pentru a ataca la Curtea Constitutionala.

(Credeti ca noul Avocat al Poporului ar putea fi mai sensibil la argumentele)

Vom vedea! Cert este ca mi-a trimis un raspuns la o sesizare de neconstitutionalitate pe care o adresasem Avocatului Poporului, cat in functie era Victor Ciorbea, de acum 8 luni de zile, si mi-a raspuns in a patra sau a cincea zi de functie. Macar a avut bunul simt sa raspunda. Vom vedea cum va actiona in baza sesizarilor, pentru ca aici vreau sa va spun foarte clar, intotdeauna cand am sesizat Avocatul Poporului, noi, am invocat temeiurile de neconstitutionalitate care stau la baza sesizarii noastre. Nu am facut ca altii sa ne ducem cu o hartiuta, atacati si voi la Curtea Constitutionala, si s-a si dovedit in cazul multor OUG pe care Avocatul Poporului nu le-a atacat la Curtea Constitutionala atunci cand au fost adoptate ca lege, ca temeiurile de neconstitutionalitate pe care le-am invocat in sesizarea noastra, au devenit in deciziile Curtii Constitutionale motive de declarare ca neconstitutionale a actelor normative respective.

Ca atare, in aceasta sesizare, clar, vom invoca toate temeiurile de neconstitutionalitate pe care consideram ca stau la baza unei posibile sesizari la Curtea Constitutionala si de altfel, readuc aminte ca presedintele Iohannis a convocat un referendum in care cetatenii romani au hotarat ca nu numai Avocatul Poporului sa poata sa sesizeze Curtea Constitutionala in cazul OUG, ci si alte institutii alte statului, respectiv presedintele, ICCJ, 50 de deputati, respectiv 25 de senatori.

(Domnul Marcel Ciolacu a anuntat ca propune desfiintarea Comisiei Iordache. Considerati ca este un inceput, astfel incât PSD sa puna in acord Codurile penale cu observatiile CCR?)

Punctul nostru de vedere este foarte limpede, foarte clar si a fost exprimat de doi ani si jumatate. Nu poti sa modifici acte normative de o importanta atat de mare cum sunt Codul Penal, Codul de procedura penala, Legile justitiei, cu executanti ai unor comenzi care sunt date de infractori, care fie sunt cercetati penal, fie trimisi in judecata, fie au fost condamnati de prima instanta, fie au fost condamnati definitiv.

Procesul de legiferare in domeniul penal trebuie sa inceapa de la zero si trebuie sa se desfasoare cu o larga consultare a societatii. Trebuie sa se desfasoare printr-o dezbatere publica serioasa in care aceste modificari sa vina in intampinarea nevoilor reale ale societatii romanesti si nu sa vina sa rezolve probleme personale ale liderilor politici aflati la putere, asa cum s-a intamplat in ultimii doi ani si jumatate in Romania.

Ca atare, solicitam reluarea de la inceput si de asemenea, includerea in modificarile atat la Codul Penal cat si la Codul de procedura penala, dar si la Legile justitiei, a punctelor de vedere, a recomandarilor care au fost formulate, fie in raportul privind MCV adoptat de Comisia Europeana, fie recomandarile formulate de Comisia de la Venetia, fie recomandarile care sunt formulate de GRECO de la nivelul APCE.

Desi a existat un acord formal, noi am solicitat asistenta din partea expertilor Comisiei de la Venetia, expertilor Comisiei Europene pentru elaborarea acestor modificari ale legislatiei penale si ale Legilor justitiei.”, este textul integral al declaratiei de presa sustinuta de Ludovic Orban.

373 views

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail