Statele Unite urmeaza sa oblige producatorii farmaceutici sa includa preturile medicamentelor promovate la tv, presedintele Donald Trump considerand aceasta reglementare un act de “transparenta istorica”, relateaza joi AFP.
Aceasta masura face parte
din politica guvernului american de a adresa cresterea preturilor la
medicamente, acestea fiind adesea mai ridicate pe teritoriul SUA decat in
statele vecine.
In urma acestei masuri, pretul fiecarui medicament va trebui
afisat la sfarsitul spoturilor tv, impreuna cu posibile efecte secundare ale
acestora, care deja este afisat in mod obligatoriu.
Reglementarea va fi aplicat
peste doua luni si are in vedere medicamente al caror pret este de 35 de dolari
sau mai mare pentru tratamentul obisnuit sau lunar.
Aproximativ jumatate din americani au o
asigurare mediacal cu un prag mare de deductibilitate ( aceasta poate ajunge in
anumite cazuri la peste 5.000 sau 6.000 de deolari pe ani), fiind astfel
nevoiti de cele mai multe ori sa plateasca pretul integral pentru medicamente,
pana la depasirea pragului de deductibilitate anuala.
“Un mare anunt astazi: companiile farmaceutice trebuie
sa isi dezvaluie preturile in reclamele TV”, a postat presedintele Donald
Trump pe Twitter. “Daca acestor companii le este rusine cu preturile lor,
atunci sa le scada!”, a exclamat Donald Trump.
Leave a reply